Thursday 10 May 2012

An Accident

Korang baca tajuk ni mesti korang fikir saya accident kan.
Sebenarnya, yg accidentnya bukan saya tapi seekor kucing hutan.
Ceritanya mcm ni, tadi masa saya ikut ibu hantar kakak gi sekolah, ada seekor kucing terlantar kat tgh2 1 laluan jln raya.
Jln raya kan ada 2 laluan, kucing tu ada kat laluan yg dekat ngan penghadang.
Sebelah penghadang tu laluan ke arah bertentangan.
Lps hntr kakak, saya dan ibu pun lalu jln tu sbb mmg tu je jln senang untuk ke rumah kami.
Kitorang nampak kucing tu.
Kucing tu bintik2. Bintik dia mcm harimau bintang. Kalau korang tekan nama harimau bintang tu keluar maklumat tentang harimau bintang atau leopard bahasa inggerisnya.
Saya saja bagitau bahasa inggeris harimau bintang tu leopard, sbb ada yg x tahu.
Bila korang tekan harimau bintang tu, keluar tentang leopard.
Saya mls nak tukar bahasa melayu, so klau korang nak baca bahasa melayu tukar lah sendiri.
Bukan susah pun.
K, sekarang saya dah mula merepek sedangkan saya dah lama x mkn kerepek.
Tapi kucing hutan tu kecik, jadi saya rasa tu leopard cat kot, bahasa melayu bagi leopard cat saya x tahu. Jadi, kepada sesapa yg tahu jgn lah kedekut ilmu.
Klau korang nak cari maklumat tentang leopard cat ni, korang cari la sendiri.
Saya mmg nak linkkan, tapi masalah nya nak tunggu dia loading tu lembap.
K, ni gmbr leopard cat yg saya dpt dari google images.
K lah. Kita jumpa lagi di lain entri. Bye...

No comments:

Post a Comment