Saturday 16 June 2012

A Cartoon I'm Watching

Hai, apa khabar semua...
Sekarang ni saya tengah tulis blog sambil tengok satu kartun ni. Tajuk dia THUNDERCATS. Kartun ni best. Mak saya kata, cerita ni dah lama dah... Tapi, yang dulu watak dia rupa lain. Sekarang dah lain...
Haaaa.... Ni lah gambar dia yang saya dapat dari Google Images. Ada banyak lagi... Nak tengok, bukak Google Images dan search thundercats 2011. Jangan tulis thundercats je, nanti dia kuar yang lama. Saya boleh je link kan, tapi saya tak nak sebab saya nak korang senam-senamkan jari tekan keyboard dan gerakkan mouse. Lagipun yang Google Images tu saya dah linkkan, jadi senang lah sikit kerja korang.
Korang yang dah tengok mesti tahu watak2 dia kan. Tapi, bagi sesapa yang tak tengok, mungkin tak tahu mungkin tahu. Saya tak kisah korang nak tahu ke tak, saya tetap nak kenalkan satu-satu.


Ni watak paling utama dia, Lion-o. Dia ni raja menggantikan ayah dia yang dah mati dibunuh oleh Mumm-Ra.


Ni kawan Lion-o. Nama dia Tygra. Dia ni dulu selalu gaduh ngan lion-o sebab dia nak jadi raja. Tapi, bila lion-o dah jadi raja, diorang / diekor dah tak gaduh.


Ni sekor lagi kawan lion-o. Tengok gaya dia lawan. Hebat oooo... Nama dia Cheetara. Dia ni kuat tau. Dia ahli kumpulan apa entah ( saya tak ingat nama kumpulan dia ). Tapi, lepas ketua kumpulan to mati, Cheetara ni dia ikut Lion-o dan Tygra.

Ok, tu je la watak utama dia setakat episod yang saya tengok. Saya bagitau plot cerita ni okay... Tapi, dalam bahasa inggeris la sebab saya copy paste je. Malas la nak translate satu satu.

Plot:
For generations, the Thunderians have lived and thrived in the kingdom of Thundera. However, one night the kingdom is attacked by the Lizard army led by the evil sorcerer Mumm-Ra and Grune the Destroyer. After Thundera is destroyed, a small band of surviving Thunderians led by the young heir to the throne Lion-O (who wields the powerful Sword of Omens) flees in order to seek out the Book of Omens, which is said to have the knowledge needed to defeat Mumm-Ra. Even when they find it, they must keep the Book of Omens from falling into the wrong hands and find a way to defeat Mumm-Ra once and for all. The Thundercats discover that they have to find three stones of power before Mumm-Ra does. A fourth stone of power is revealed by the book near the end of the first season to be the Eye of Thundera itself, which is embedded in the Sword of Omens.


Dah baca. Faham ke tak? Kalau faham bagus, kalau tak faham faham-fahamkan lah... Okay lah, see you later. Bye......
Saya tengok cerita Thundercats ni kat TV3. Hari Sabtu, pukul 7 malam. Cerita ni lepas Kekasihku Seru and sebelum Saladin.

No comments:

Post a Comment