Wednesday 13 June 2012

Fancy Clocks

Hai...
Tadi, masa saya tengah cari gambar untuk buat front page NIE, saya ada terjumpa beberapa gambar jam yg unik2 belaka. Kat bawah ni ada beberapa gambar yang saya save...











Tu je lah yang saya boleh upload... K, sekarang biar saya perkenalkan jam2 ni.
Yg first tu jam yang berupa mcm kayu. Saya bagi nama dia Kayu1.
Yg bawah dia pun jam rupa kayu. Nama dia Kayu2.
Yg bawah lagi tu jenis jam moden yang saya tak pernah nampak. Nama dia Kotak-kotak.
Bawah daripada tu jam yang berupa mata. Bagus kalau letak kat rumah. Nanti kalau pencuri masuk, dia nampak jam tu terus pengsan. Nama jam tu Mata.
Jam yang kedua terakhir tu jam rama-rama. Nama dia Rama-rama.
Yang akhir sekali jam roti bakar... Nama yang diberi Toast.
Unik kan jam2 tu semua. Mesti korang terfikir nape saya letak nama utk jam ni semua. Sebenarnya, nama tu adalah nama yang saya guna untuk saya save semua gambar tu.
Ok, tadi masa awal-awal tu kan saya ada cakap pasal NIE... Nanti bila2 saya upload gambar front page yang saya reka tu ekk...
K lah, saya nak berhenti menulis dulu. Bye......
Notamatematik : Korang tahu ke NIE tu apekebendenya, kalau tahu bagus... Kalau tak tahu biar saya bagitau. NIE ialah singkatan bagi perkataan Newspaper In Education. Mesti korang paham kan maksudnya...

No comments:

Post a Comment