Sunday 17 June 2012

Durian



Yummy.... Tadi saya baru makan durian. Sedap ooooo.... Mungkin ada sebahagian dari korang ni tak suka makan durian. Tapi, janganlah cakap bau durian tu busuk. Sebab bau durian tu scrumptious.
Anyway, ni saya nak cite satu kejadian.
    Tadi, masa kakak saya keluarkan durian dari peti sejuk ( mak saya dah siap kopek and letak dalam bekas and masukkan dalam peti sejuk ), saya dan adik tengah makan. Tapi, tu bukan apa yang saya nak cite. Ceritanya bermula sekarang. Lepas saya basuh pinggan saya dan adik, kakak saya pun bukak la penutup tupperware berjenama Tupperware tu. Bila bukak je, kitorang discover something kat atas seulas durian. Nak tahu apa yang kitorang discover, teruskan membaca episod akan datang.

    Kitorang nampak ada tiga ekor semut mati kat atas seulas durian. Nasib baik satu je, kalau semua durian kena, habis takleh makan durian. Huhuhu... Pastu ibu suruh kitorabg buang durian yang kena semut tu. Sian giler nak buang, dahlah durian tu besar. Rugi je. Bengek punye semut. Nyebok je nak menumpang atas durian. Lepas kitorang buang durian bersemut tu, kitorang pun makanlah durian yang lain-lain sambil tengok bola sepak Malaysia lwn Qatar kat Astro Arena. Tapi sebenarnya kitorang tak tengok sangat pun bola tu, kitorang khusyuk makan durian sambil cakap-cakap. And kitorang tak sedar pun bila Malaysia mernjaringkan gol yang menjadikan Malaysia 1 - 0 Qatar. Hehehe... :P

Tu lah cerita nya... Ok, bye.....

Initeorisaya : Semut tu masuk sebelum ibu masukkan durian tu kat dalam peti sejuk. Then, bila masuk peti sejuk yang bersuhu 5 darjah selsius, dia pun mati beku. Almaklumlah, semut kan kecik, darah pun sikit, so cepatlah dia mati. Teori ni sebenarnya saya dan kakak saya yang buat, bukan saya buat sorang-sorang...

1 comment: